Leven op je website is belangrijk. Je laat daarmee aan je bezoekers zien dat je als ondernemer actief bent, en Google geeft je er ook bonuspunten voor. Een berichtenfeed is een makkelijke vorm om dat voor elkaar te krijgen: Op welke manieren kun je die allemaal inzetten?

1 – Nieuwsfeed

Een berichtenfeed kan zo simpel zijn als een simpele nieuwsfeed met korte berichtjes over het reilen en zeilen van je bedrijf of vereniging. Voor vrienden, sympathisanten, of exclusief voor leden. Bijvoorbeeld dat je een nieuwe directeur of dirigent hebt (plus natuurlijk een kennismakingsstukje), jubilea die gevierd worden of evenementen waar je je neus laat zien.

2 – Persberichten

Ben je een webshop of een stichting die veel baat heeft bij aandacht in de media, bijvoorbeeld in tijdschriften, kranten of op lifestyleblogs? Creëer dan een feed met persberichten. Stuur ook altijd een mailtje met het bericht naar je perslijst.

Het grote voordeel van persberichten op je website is dat je geen grote afbeeldingen mee hoeft te sturen waarmee je iemands inbox ongevraagd volpropt, maar dat je in je email simpelweg naar het bericht mét extra’s op je website kunt verwijzen.

3 – Zakelijke blog

Heb je veel kennis en inspiratie om te delen, dan is een zakelijke blog wat voor jou. Een zakelijke blog bestaat uit wat uitgebreidere en vooral nuttige berichten, bijvoorbeeld tips, tutorials, inspiratie, of reviews van boeken in jouw vakgebied.

4 – Portfolio

Werk je in de creatieve sector, dan kun je je berichtenfeed ook heel goed inzetten als portfolio. Of gebruik er een aparte portfolioplugin voor. Als je constant nieuw werk blijft showcasen, blijven geïnteresseerden betrokken en zien ze dat je nog steeds actief bent. Uit het oog is namelijk al heel snel ook uit het hart.

Natuurlijk kun je ook twee of meer opties combineren: zo maak ik op deze website gebruik van een zakelijke blog plus portfolio (met een aparte plugin).

En voor het Fries Symfonieorkest had ik een wel heel complexe opdracht: 3 berichtenfeeds (voor algemeen nieuws, persberichten en afgeschermd ledennieuws), een concertagenda én een portfolio/concertarchief.

Wil je starten met bloggen, maar heb je geen idee waar te beginnen? Ben je bang dat je writer's block krijgt? Blog je al, maar krijg je er weinig voor terug?

In de cursus Waardevol Bloggen leer je in 10 modules hoe je inspirerende, evergreen content schrijft én voor je aan het werk zet.


Vind je dit een interessant artikel? Sharing is caring! 👇🏻

Winkelwagen
Scroll naar top