Wanneer je een mooie, waardevolle blogpost hebt geschreven, dan wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen hem lezen. Wanneer jouw website nog niet zo oud is, wanneer je nog niet zo lang blogt, of wanneer je net een nieuw artikel hebt gepubliceerd, staat hij natuurlijk nog niet direct op de eerste plek in Google. Het is daarom belangrijk om je zakelijke blogs te delen: hiermee geef je ze een

Kleine disclaimer: Natuurlijk hoef je niet óveral actief te zijn. Kies vooral die plekken waar jij je goed bij voelt, en waarvan jij weet dat jouw doelgroep daar actief is.

Nieuwsbrief

  • Heb je een nieuwsbrief? Dan is dit de ideale plek om je blogs te delen. Dit kan zodra je een nieuw artikel hebt gepubliceerd, maar als het er meerdere per week zijn, dan kun je ze beter bundelen.

Facebook

  • Je eigen profiel.
  • Je zakelijke Facebookpagina.
  • Ondernemersgroepen waar je wordt uitgenodigd om je blogs te delen, of te delen waar jij trots op bent, of waar je mee bezig bent.
  • Relevante Facebookgroepen waar jouw ideale klant zit. Check wel even de groepsregels of dat mag. Als je tegen de regels in spamt, dan kun je verwijderd worden.

Instagram

  • Maak een custom link voor je link-in-bio, waarin je je blogfeed opneemt.
  • Deel je belangrijkste hoofdpunten in een feedpost en verwijs naar je link-in-bio.
  • Vertel over je je blogpost in je Stories, en verwijs naar je link-in-bio (of doe een swipe up, als je die mogelijkheid hebt).
  • Wanneer je blogt over verschillende onderwerpen, zet ze dan mooi bij elkaar met Instagram Guides. Ik doe dat bijvoorbeeld met blogtips, webdesigntips en duurzaam ondernemen.

Twitter

  • Tweet een prikkelende catchphrase uit je blog + de link.
  • Maak ook hier een custom link voor je link-in-bio, waarin je je blogfeed opneemt.

LinkedIn

  • Zakelijke blogs kun je heel goed delen op LinkedIn, veel beter dan lifestyleblogs.
  • LinkedIn heeft ook een Stories-functie, die kun je net zo gebruiken als bij Instagram. Omdat LinkedIn geen link-in-bio heeft, kun je verwijzen naar je profiel of naar je website.

WhatsApp

  • WhatsApp Status kun je vergelijken met Instagram Stories. Gebruik je WhatsApp veel zakelijk, dan is dit ook een mooie promoplek.

Fora

  • Ben je actief op relevante fora? Zet een link naar je blogarchief in je handtekening.
  • Post links naar relevante artikelen in threads, maar wel met mate. Post nooit een losse link, geef er wel uitleg bij.

Email

  • Zet een link naar je website of blogarchief in je emailhandtekening. Er bestaan zelfs hippe plugins die automatisch een linkje naar je laatste blogpost toevoegen.

Binnenkort lanceer ik mijn cursus Waardevol Bloggen, waarin ik je alles leer over op een bewuste manier inspirerende evergreen content te schrijven. Als eerste op de hoogte zijn van de lancering? Schrijf je dan in op de wachtlijst. Je ontvangt dan ook mijn nieuwsbrief.


Vind je dit een interessant artikel? Sharing is caring! 👇🏻

Winkelwagen
Scroll naar top